مقایسه سیسکو و میکروتیک

با توجه به پژوهش‌ها، بسیاری از جوانان و میانسالان در درازای هفته به اندازه‌ی کافی و میزان توصیه‌شده‌ی کارشناسان ورزش نمی‌کنند. البته درست است که امروزه خیلی‌ها به سراغ انواع گوناگون ورزش و فعالیت بدنی رفته‌اند، ولی این حجم از فعالیت بدنی کافی نیست و بسیاری از بزرگسالان هم هنوز بهانه‌های فراوانی برای آغاز تمرینات قدرتی و هوازی می‌تراشند!

هنگامی هم که مردم تصمیم می‌گیرند عادات تازه و سالمی را وارد سبک زندگی خود کنند، معمولا تلاش می‌کنند از تمرینات و ورزش‌های دشوار یا عجیب و غریب کمک بگیرند. بدون شک این تمرینات تأثیر مثبت بسیاری دارند، ولی اگر ناگهانی به سراغشان بروید و به اصطلاح جوگیر شوید، احتمالا با گذشت روز یا چند هفته آن‌ها را کنار خواهید گذاشت. بنابراین، بهترین کار این است که به خودتان سخت نگرفته و در عوض عادات جدید ساده‌تری را به کار بگیرید.

شاید خیلی‌ها گمان کنند برای ورزش حتما باید به باشگاه بروند یا تمرینات قدرتی شدید انجام دهند. به همین دلیل، پیاده‌روی و گام برداشتن را راهکاری سودمند و مناسب برای کاهش وزن و افزایش سلامتی در نظر نمی‌گیرند. ولی پیاده‌روی یکی از کهن‌ترین فعالیت‌های بدنی انسان‌ها است و مزایای بسیار فراوانی هم دارد. بسیار پیشتر از زمانی که باشگاه‌ها و وزنه زدن و… به وجود بیایند، پیاده‌روی وجود داشت و مردم راه می‌رفتند؛ خیلی هم راه می‌رفتند!

اگرچه این پیاده‌روی ممکن است بدنی ورزیده و عضلانی که همیشه رویای آن را داشته‌اید، برای شما به ارمغان نیاورد، ولی اگر زیاد اهل ورزش نیستید و انگیزه‌ی تحرک و فعالیت بدنی ندارید، پیاده‌روی می‌تواند راهکاری بسیار عالی و مناسب به شمار برود. حتی اگر ورزشکار حرفه‌ای باشید و انواع ورزش‌های شدید و دشوار را انجام دهید، پیاده‌روی باز هم می‌تواند مفید واقع شود و به شما برای افزایش استقامت کمک کرده و در نقش یک مکمل برای سایر تمرینات عمل کند.

از آنجایی که پیاده‌روی بسیار ساده است، به مفاصل آسیبی نمی‌رساند، کالری می‌سوزاند، سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند از شما در برابر ده‌ها بیماری گوناگون محافظت کند، بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای تازه‌کارها و حرفه‌ای‌ها به شمار می‌رود.

پیاده‌روی به‌راستی هیچ ضرری ندارد و در حقیقت سرشار از فواید گوناگون است. ولی باید دید آیا می‌توان از آن برای کاهش وزن کمک گرفت یا خیر. در ادامه درباره‌ی تأثیر پیاده‌روی روی سلامتی و فواید آن سخن می‌گوییم، سپس راه رفتن را از دید کاهش وزن بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

برچسب ها : # # # ## # اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اشتراک گذاری در
https://ciscosanat.com/?p=718
لینک کپی شد
0
تماس با ما
X