کانفیگ سوئیچ سیسکو

مایکروسافت ساعاتی قبل اعلام کرد که کاربران را از نصب ویندوز ۱۱ روی اکثر کامپیوترهای قدیمی منع نمی‌کند. اگرچه این شرکت همچنان تا حد زیادی به الزامات سخت‌افزاری اعلام شده پایبند است، اما این محدودیت‌ها فقط برای کاربرانی اعمال می‌شود که می‌خواهند از طریق نصب آپدیت، ویندوز ۱۰ را به ویندوز ۱۱ ارتقا دهند.

این یعنی کاربرانی که از کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های قدیمی استفاده می‌کنند، می‌توانند فایل ISO ویندوز ۱۱ را دانلود کنند و به صورت دستی این نسخه‌ی جدید را بر روی سیستم خود نصب کنند. مایکروسافت چند ماه قبل مشخصات سخت‌افزاری لازم برای نصب ویندوز ۱۱ را اعلام کرد که طبق آن سیستم‌ها به منظور استفاده از نسخه‌ی جدید ویندوز باید حداقل دارای نسل هشتم پردازنده‌ی اینتل یا نسل دوم پردازنده‌ی سری رایزن باشند.

ویندوز 11

مایکروسافت خاطرنشان کرده که این محدودیت‌ها عمدتا مربوط به سازمان‌ها و شرکت‌ها است و کاربران با مسؤولیت خود می‌توانند ویندوز ۱۱ را سیستم‌های مبتنی بر قطعات قدیمی‌تر نصب کنند. البته این روش نصب به طور رسمی توصیه یا تبلیغ نخواهد شد.

در هر صورت این تصمیم جدید به این معناست که میلیون‌ها کامپیوتر در سرتاسر جهان قادر به استفاده از ویندوز ۱۱ خواهند بود. البته برای این کار باید فایل ISO را به طور جداگانه دانلود و نصب کنند که مطمئنا اکثریت کاربران چنین کاری را انجام نخواهند داد. اما برای افرادی که مشکلی با این موضوع ندارند، در صورت استفاده از پردازنده‌ی ۶۴ بیتی با سرعت حداقل ۱ گیگاهرتز، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه می‌توانند از ویندوز ۱۱ بهره ببرند.

نسخه‌ی جدید ابزار PC Health Check جزئیات بیشتری در مورد عدم سازگاری سیستم با ویندوز ۱۱ ارائه می‌دهد.

در کنار این موضوع، پردازنده‌های سری X و سری W اینتل هم به لیست پردازنده‌های سازگار با ویندوز ۱۱ افزوده شده‌اند. علاوه بر این نام پردازنده‌ی Core 7820HQ اینتل که سرفیس استودیو ۲ از آن بهره می‌برد، حالا در این لیست دیده می‌شود. همچنین مایکروسافت اعلام کرده که پس از تجزیه و تحلیل دقیق اولین نسل پردازنده‌های رایزن با مشارکت AMD، با هم به این نتیجه رسیده‌اند که این پردازنده‌ها به لیست پردازنده‌های سازگار با ویندوز‌ ۱۱ افزوده نشوند.

در ضمن مایکروسافت نسخه‌ی جدید ابزار PC Health Check را منتشر کرده که در زمینه‌ی سازگار بودن یا نبودن سیستم با ویژگی‌های تعیین شده از طرف مایکروسافت، جزئیات بیشتری را ارائه می‌دهد. این در حالی است که در نسخه‌ی قبلی فقط پیام مبهمی در اختیار کاربران قرار می‌گرفت.

اگر سیستم شما از مشخصات سخت‌افزاری لازم برای نصب ویندوز‌ ۱۱ بهره نمی‌برد، آیا فایل ISO آن را به طور جداگانه دانلود و نصب خواهید کرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

برچسب ها : # # # # ## # # اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اشتراک گذاری در
https://ciscosanat.com/?p=710
لینک کپی شد
0
تماس با ما
X